سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | قاصدک | درباره ما | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 410735 | بازدیدهای امروز: 86| بازدیدهای دیروز: 15
درباره خودمون
دهکده 85
مدیر وبلاگ : کدخدا[222]
نویسندگان وبلاگ :
حمید گوهری[2]
زینب جوادی[27]
نوید کاظمیان[8]
مهران منصوری[30]
محمد حسین کاظمی[23]
سید دانیال ایوب نژاد[32]
نیکو رضوی[8]
ایمان امین[0]

این وبلاگ توسط دانشجویان رشته مهندسی شهرسازی ورودی مهر 85 دانشگاه آزاد اسلامی مشهد راه اندازی شده است .
لوگوی وبلاگ

پیوندهای روزانه
مطالب قبلی
مطالب قبلی
لینک های دوستان
لوگوی دوستان
اشتراک
 
اعتراف شهرداری تهران به شکست مقابل موش‌ها

جام جم آنلاین: موضوع عرضه برنج‌های آلوده در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران که چندی پیش مورد اعتراض اعضای شورای شهر تهران نیز واقع شده بود.

بحث سرقت سریالی مجسمه‌های برنزی از بوستان‌های شهر تهران که هنوز هم سرنخی از سارقان آن به دست نیامده و جمعیت رو به افزایش موش‌های فربه و بیمار پایتخت، 3 محور عمده‌ای بود که بیشترین وقت جلسه پرسش و پاسخ روز گذشته معاون خدمات شهری شهرداری تهران با خبرنگاران را به خود اختصاص داد.

این جمله قطعا برای خیلی‌ها خوشایند به ‌نظر نمی‌رسد اما واقعیت انکارناپذیر این است که خانواده موش‌های شهرمان با وجود تدابیر متفاوت برخورد با آنها، همچنان در حال گسترش نسل است؛ هر روز بیشتر و بزرگ‌تر. آن‌قدر بزرگ که گاهی بچه موش چاق و چله داستان برای گربه‌های بی‌آزار شهرمان نیز هیولایی ترسناک می‌شود.

داستان آن جایی جالب می‌شود که می‌شنویم مبارزه سالانه با حیوانات موذی از جمله موش‌ها، بیش از 10 میلیارد تومان هزینه به مدیریت شهری تحمیل می‌کند و با وجود این‌که شهرداری هر ساله حدود یک میلیون موش را در تهران معدوم می‌کند، اما هنوز هم جوی‌ها و معابر شهر شاهد جولان موش‌های فربه و کثیفی است که هر روز به تعداد آنها اضافه می‌شود.


جالب اینجاست اقدامات شهرداری تهران و سازمان‌های زیر مجموعه در سال‌های اخیر برای کنترل جمعیت موش‌های پایتخت نیز تاکنون راه به جایی نبرده است.

 

مهار موش‌های تهران غیرممکن است

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در حالی که بارها طی سخنان خود بر این نکته تاکید می‌کند که قصد ندارد افزایش جمعیت موش‌های شهر تهران را توجیه کند به طرح‌های متعددی که طی سال‌های اخیر توسط شهرداری‌های مناطق برای مهار معضل موش‌های شهر تهران انجام شده است، اشاره کرده و نهایت تیر خلاصی را این‌گونه می‌زند که اساسا مهار جمعیت موش‌ها در شهرها کاری غیرممکن است!

حسین کلخورانی در عین حال تاکید می‌کند که شهرداری هنوز تسلیم موش‌ها نشده و آنها را به حال خودشان رها نکرده است.

وی در این زمینه به طرحی اشاره می‌کند که براساس آن از تمام دانشگاه‌های معتبر کشور برای ریشه‌کنی معضل موش‌های تهران کمک گرفته شده است.

به گفته کلخورانی براساس این طرح سه ساله که مرحله مطالعاتی آن از سال گذشته آغاز شده است و از اردیبهشت امسال شهرداری‌های مناطق مجددا مبارزه با موش‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند، بناست سال آینده جمعیت موش‌های شهر تهران کنترل شود.

توقف فروش برنج‌های آلوده در شهروند و میادین

به گزارش خبرنگار جام‌جم، کلخورانی درخصوص موضوع توزیع برنج‌های آلوده در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار که چندی پیش مورد اعتراض شورای شهر تهران نیز واقع شده بود، تاکید کرد: هنوز از سوی هیچ یک از مراجع رسمی کشور ابلاغیه‌ای به شهرداری مبنی بر آلوده بودن فلان برند برنج و ممنوعیت توزیع آنها ارسال نشده است، اما این آمادگی را داریم به محض ابلاغ چنین دستوری از سوی سازمان‌های ذیصلاح عرضه این برنج‌ها متوقف شود.

 

مجسمه جدید جایگزین مجسمه ‌های سرقتی

موضوع سرقت مجسمه‌های بوستان‌های شهر تهران، همچنان داغ‌ترین سوژه خبری جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران از معاون خدمات شهری شهرداری تهران بود که کلخورانی از آغاز نصب مجدد مجسمه‌های جایگزین در بوستان‌هایی که مجسمه‌های آنها به سرقت رفته است، خبرداد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در حالی که تلاش می‌کرد به طور مستقیم نیروی انتظامی را خطاب قرار ندهد اما به‌گونه‌ای اعلام کرد که مسوولیت نگهداری از مجسمه‌های بوستان‌های شهر تهران برعهده نیروی انتظامی است و شهرداری تهران نمی‌تواند برای حفاظت از هر مجسمه یک نگهبان بگذارد.

کلخورانی اما در پاسخ به پرسش خبرنگار «جام‌جم» مبنی بر این‌که برای حفاظت از مجسمه‌های جدید نصب شده در بوستان‌های شهر چه تدابیری اندیشیده شده است، پاسخ جالبی داد و گفت: هرچند پس از قضیه سرقت مجسمه‌ها، حساسیت مجموعه نیروی انتظامی برای گشت زنی شبانه در بوستان‌های شهر و کنترل حرکات مشکوک بیشتر شده است اما توافق خاص یا طرح ویژه‌ای بین شهرداری و مجموعه نیروی انتظامی برای نگهداری از مجسمه‌های نصب شده جدید نداشته‌ایم.

کلخورانی در عین حال معتقد است، سرقت مجسمه‌ها موضوع جدیدی نیست؛ چراکه بحث سرقت مبلمان شهری از معابر و بوستان‌های شهری وجود داشته که نمونه‌های زیادی از آنها در سال‌های اخیر رخ داده است و این امر به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی همواره دغدغه‌ای برای مسوولان شهری ایجاد کرده است.




شهرنگار: کدخدا(جمعه 89/2/31 :: ساعت 8:46 صبح)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ