سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | قاصدک | درباره ما | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 410757 | بازدیدهای امروز: 108| بازدیدهای دیروز: 15
درباره خودمون
دهکده 85
مدیر وبلاگ : کدخدا[222]
نویسندگان وبلاگ :
حمید گوهری[2]
زینب جوادی[27]
نوید کاظمیان[8]
مهران منصوری[30]
محمد حسین کاظمی[23]
سید دانیال ایوب نژاد[32]
نیکو رضوی[8]
ایمان امین[0]

این وبلاگ توسط دانشجویان رشته مهندسی شهرسازی ورودی مهر 85 دانشگاه آزاد اسلامی مشهد راه اندازی شده است .
لوگوی وبلاگ

پیوندهای روزانه
مطالب قبلی
مطالب قبلی
لینک های دوستان
لوگوی دوستان
اشتراک
 

 نظر برنده جایزه نوبل اقتصاد در مورد اصفهان

برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2005 و استاد ارشد دانشگاه هاروارد آمریکا گفت: شهر اصفهان به اندازه ای زیبا و اعجاب انگیز است که هیچ میهمانی پس از پاگذاشتن در این شهر قدرت دل کندن از آن را ندارد.
توماس شلینگ، برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2005 و استاد ارشد دانشگاههای هاروارد و مریلند آمریکا که برای سفری چند روزه به کشورمان سفر کرده بود، با شهردار اصفهان دیدار کرد و به گفت وگو پرداخت.
وی با بیان اینکه شهر اصفهان یکی از زیباترین و جذاب ترین عجایب معماری جهان محسوب می شود افزود: تعاریف و تمجیدهای فراوانی درباره شهر اصفهان شنیده بودم که همین تعاریف باعث افزایش اشتیاق برای دیدار از شهر رویایی و بهشت گونه اصفهان شد.
توماس شلینگ با بیان اینکه هیچ مسافر و جهانگردی پس ازبازدید از اصفهان نخواهد توانست خاطرات، زیبایی ها و خلاقیت های معماری این شهر را از ذهن خود بیرون کند تصریح کرد: مناره های مساجد، گنبدهای فیروزه ای، بناهای تاریخی و خارق العاده، فضاهای سبز طبیعی، زاینده رود همیشه جاری و مردم میهمان نواز و خون گرم همواره اصفهان را در اذهان بازدیدکنندگان از این شهر ماندگار خواهدکرد.
وی با بیان اینکه به منظور آشنایی با سطح علمی وفرهنگی ایران به این کشور سفر کرده است اظهارداشت: ایران اسلامی از ظرفیتهای بسیار بالایی در زمینه علوم مختلف برخوردار است و در صورتی که از پتانسیل ها در جای خود و به شیوه مناسب استفاده کند، به یکی ازپیشرفته ترین کشورهای جهان تبدیل خواهدشد.
سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار اصفهان نیز دراین دیدار، حضور توماس شلینگ، برنده جایزه نوبل اقتصاد درسال 2005 را افتخاری برای جامعه علم دوست و توانای ایران عنوان کرد و گفت: حضور دانشمندان، نخبگان و فرهیختگان جامعه جهانی درایران، نخبگان جوان ایران را با آینده علم، دانش، تحقق و پژوهش آشنا می کند و به سوی بارورشدن اذهان و بالفعل شدن استعدادها رهنمون خواهدساخت.
گفتنی است: توماس شلینگ درسال 1921 در آمریکا متولد شد و درسال 1951 دکترای خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه هاروارد دریافت کرد.وی در فاصله سال های 1951 تا 1953 مشاور اقتصادی کاخ سفید بود.شلینگ در سال 1991 رئیس انجمن اقتصادی آمریکا بوده است. وی در یکی از مصاحبه های خود اشاره می کند، زمانی که منشی کمیته نوبل عزم کرد خبر اعطای جایزه نوبل را به او بدهد وی در تختخواب خود خواب بوده است.
شلینگ مدت زیادی در مورد کنترل سلاح هسته ای تحقیق کرده و مطالعاتی در مورد جرایم اقتصادی و نیز تبعیض نژادی داشته است.




شهرنگار: کدخدا(دوشنبه 86/10/24 :: ساعت 8:7 صبح)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ