سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | قاصدک | درباره ما | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 410250 | بازدیدهای امروز: 67| بازدیدهای دیروز: 6
درباره خودمون
دهکده 85
مدیر وبلاگ : کدخدا[222]
نویسندگان وبلاگ :
حمید گوهری[2]
زینب جوادی[27]
نوید کاظمیان[8]
مهران منصوری[30]
محمد حسین کاظمی[23]
سید دانیال ایوب نژاد[32]
نیکو رضوی[8]
ایمان امین[0]

این وبلاگ توسط دانشجویان رشته مهندسی شهرسازی ورودی مهر 85 دانشگاه آزاد اسلامی مشهد راه اندازی شده است .
لوگوی وبلاگ

پیوندهای روزانه
مطالب قبلی
مطالب قبلی
لینک های دوستان
لوگوی دوستان
اشتراک
 

 

 

       همایش بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهری

 

اولین همایش بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهری آذرماه 1387 توسط شرکت عمران و بهسازی ایران با همکاری دستگاههای دولتی، عمومی و

بخش خصوصی در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد.

 

www.nosazi87.com




شهرنگار: مهران منصوری(دوشنبه 87/9/11 :: ساعت 8:41 عصر)

 

پنجمین نمایشگاه بین المللی مسکن ، ساخت و ساز وانبوه سازان ،

سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات آشپزخانه ، سونا ، حمام ، استخر و

 نخستین نمایشگاه ملی شهر سازی

 در مشهد برگزار می شود .

 

پنجمین نمایشگاه بین المللی مسکن ، ساخت و ساز وانبوه سازان ، سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات آشپزخانه ، سونا ، حمام ، استخر و نخستین نمایشگاه ملی شهر سازی از11 الی 15 آذر در مشهد برگزار می شود .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وخبری نمایشگاه ، با توجه به شرایط جدید ساخت و ساز و مسکن و انبوه سازی و رکود حاصله در بازار معاملات مسکن و کاهش قیمت برخی اقلام و مصالح ساختمانی از یک سو و ساماندهی بنگاههای معاملات املاک در کشور و اعمال طرح کد رهگیری املاک که از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قوه قضاییه در حال برنامه ریزی و اعمال می باشد برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی مسکن و انبوه سازان می تواند حرکت نوینی را درآخرین ماههای سال ?? که به دلیل عدم تزریق وامهای ساخت و ساز همانند سال ?? نداشته ، ایجاد کند .
این گزارش حاکی است : اولین نمایشگاه ملی شهرسازی هم راستا با حضور شهرداران کلانشهرهای دنیا که چندی پیش در تهران حاضر شدند تا توانمندی های مدیریتی و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران را از ?? سال گذشته برآورد نمایند برگزار می شود که رهاورد این نمایشگاه نیز می تواند نقطه عطفی در همگرایی توسعه ای شهرسازی خصوصاً در کلانشهرهای ایران باشد .
سید محمد سیدی مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد اظهار داشت : پنجمین نمایشگاه مسکن و انبوه سازان در فضایی بالغ بر ?? هزار متر مربع برگزار می شود و تاکنون ??? شرکت وانبوه ساز از سراسر کشور آماده حضور در این نمایشگاه شدند .
سیدی افزود : ?? نمایندگی خارجی از کشورهای ، امارات ، قبرس ، چین ، ژاپن ، مالزی ، آلمان ، ایتالیا حضور دارند و این نمایشگاه در مقایسه با سال گذشته از ?? درصد رشد برخوردار بوده است .
وی به زمینه های حضور مشارکت کننده این نمایشگاه اشاره کرد و گفت : مسکن – انبوه سازی – سرمایه گذاری – مشارکت در تولید مسکن – تاسیسات و قطعات – دربهای اپارتمانی و ضد سرقت – انواع کفپوشهای صنعتی – شیشه های دوجداره – شیر آلات و چینی بهداشتی – نمای ساختمان – تولید لوله و اتصالات – شیر الات بهداشتی – آسانسور – دیوارهای پیش ساخته – اتوماسیون خط تولید – عایقهای ساختمانی – تجهیزات آشپزخانه ، سونا ، حمام ، جکوزی ، استخر ومدیرت شهرسازی و معماری شهری زمینه فعالیت شرکتهای حاضر در این نمایشگاه است .
سیدی همچنین تصریح کرد ؛ با توجه به حضور انبوه سازان از سراسر کشور در این نمایشگاه وحضور بازدید کنندگان متخصص حوزه تولیدات و مصالح ساختمانی هم راستا با بهینه سازی مصرف انرژی ، فضایی کاملاً تخصصی برای انجام تعاملات تجاری ایجاد می شود .
همچنین گفتنی است با توجه به حضور هیاتهای خارجی از کشورهای افغانستان و عراق که بازارهای مناسبی برای انجام فعالیتهای ساخت و ساز دارند از یک طرف و عقد قرارداد در نمایشگاههای دوره گذشته و صدور خدمات فنی و مهندسی شرکتهای ایرانی به کشورهای در حال بازسازی افغانستان وعراق ، خود گویای وجود پتانسیلهای تجاری ، تولیدی و کارآفرینی نمایشگاه مسکن و انبوه سازی می باشد .
شایان ذکر است این نمایشگاه از 11 الی 15 آذرماه از ساعت 16 الی22 پذیرای علاقه مندان و متخصصان و دانشگاهیان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد می باشد .



شهرنگار: سید دانیال ایوب نژاد(پنج شنبه 87/9/7 :: ساعت 8:29 عصر)

جشنواره عکس پوستر و کاریکاتور انسان و ترافیک

بدون شک انسان معاصر، خلاق، باهوش و نکته‏ بین است. همانگونه که ما در زندگی روزمره به پوشش، رنگ، دکوراسیون منزل، خودرو و خود اهمیت می‏دهیم و به معرفت ایرانی بودن ارج می نهیم، به چالشها و راهکارهای برون رفت از آن نیز واقف هستیم. امروزه ترافیک به عنوان اصلی ترین دغدغه شهروندان در اغلب ممالک دنیا مطرح است. در این میان قواعدی چون فاصله ایمنی، خط قرمزها، علائم و هشدارهای زندگی به ما می‏آموزند که چگونه در ترددها و روابط‏مان حدومرزی قائل باشیم تا به یک جامعه سالم ارج نهاده و حقوق شهروندی را با احترام پاس بداریم.
از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همزمان با هفته ناجا با اهداف گسترش فرهنگ ترافیک و آگاهی شهروندان ازعلل و عوامل دخیل در تصادفات و ترافیک شهری اولین جشنواره سراسری در سه رشته عکس، پوستر و کاریکاتور با موضوع انسان و ترافیک را برگزار می‌کند.
محورهای پیشنهادی:
1- انسان، حمل نقل و ترافیک
2- انسان و جاده (راه و علائم)
3- آلودگی‌های زیست محیطی انسان
4- کودک و ترافیک تخلفات
5- اخلاق، رفتار در رانندگی
6- تخلفات رانندگی و تصادفات
7- انسان و خودرو و تاثیر نقش آن در بروز معضلات ترافیکیادامه مطلب...


شهرنگار: سید دانیال ایوب نژاد(پنج شنبه 87/5/10 :: ساعت 4:54 عصر)


ایران روز معمار را جهانی می‌کند
آذر مهاجر:
گمان نمی‌کنم مهندس قهاری به پیشنهاد مصاحبه هیچ خبرنگاری جواب رد داده باشد!

او از جمله کسانی است که قدرت رسانه را خوب می شناسد و تا به حال هم به عنوان رئیس انجمن مفاخر معماری ایران خیلی خوب توانسته به کمک رسانه ها این  انجمن را به اهدافش نزذیک کند.

نشان به آن نشان که پنج سال است سوم اردیبهشت به عنوان روز معمار جشن گرفته می شود و معماران و دانشجویان معماری این روز را به هم تبریک می گویند در حالی که سال گذشته نامگذاری روزی به نام معمار به تصویب رسید.

انجمن مفاخر معماری ایران به عنوان یک NGO یا انجمن مردم نهاد، تا کنون پیشنهادهای زیادی برای ارتقای شناخت جامعه امروز، از معمار و معماری ارائه کرده است و تا کنون هم کم و بیش در به ثمر رساندن پیشنهادهایش موفق بوده است.

اگر باز هم اهداف انجمن به بار بنشیند، شاید خیلی زود سوم اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ بهایی، به عنوان روز ملی و روز جهانی معمار شناخته شود.

این روز می‌تواند بهترین بهانه باشد برای نشستن پای صحبت معماری که ریاست انجمن مفاخر معماری ایران را بر عهده دارد و سالهاست در عرصه مدیریت مراکز و نهادهای مختلف مرتبط با معماری فعالیت می کند.

ادامه مطلب...


شهرنگار: محمد حسین کاظمی(جمعه 87/2/20 :: ساعت 9:54 صبح)


دیدار دوباره

ما که با آقای مهندس تفهمی درس نداشتیم ولی ترم بالایی ها که با ایشون درس داشتن خیلی تعریف می کنن ، جلسه جالبی باید باشه ...

 




شهرنگار: کدخدا(شنبه 87/2/7 :: ساعت 3:35 عصر)


لیست کل یادداشت های این وبلاگ